Monday, January 12, 2009

happy birthday nadia ismail.

ini kawan baik saya! nama dia nadia ismail. panggil saja dia nad. kami ditakdirkan bertemu pada tahun 2003 di sekolah menengah sains seri puteri. kami ditempatkan di kelas yang sama iaitu 4 cattleya (cattleya tu sejenis orkid)

di awal perkenalan kami, saya hanya kenal dia sebagai salah seorang budak sekelas saya saja. tak lebih dari itu. masa tu saya tak pula teringin nak tegur dia and berkawan baik dengan dia sebab dia sangatlah selekeh lagi selebet pakai tudung pun senget benget. selain dari itu, dia juga mempunyai suara yang sangat annoying, yang macam suara doraemon tu. ha, annoying kan? dia juga seorang yang teramatlah pandai dan selalu jadi top student. maka dengan itu, seganlah saya nak berkawan dengan orang yang pandai lagi selekeh macam nadia ismail ni.

kalau diminta recall bila the exact time saya mula rapat dengan nad, i seriously can't recall. tapi selepas kelas2 tingkatan 4 were reshuffled, saya dan nad duduk next to each other. mungkin dari situ kot kami mula rapat. mungkinlah. any idea nad? bila dah rapat, barulah saya tau the real nad. seorang yang fun, gila-gila, sangat carefree dan juga agak spoilt. saya masih ingat nad pernah menangis macam orang gila sebab kami kena mop dorm. cacat kan? walaupun begitu, dia sangat mementingkan pelajaran dan kami pernah berjanji untuk terjun bangunan kalau tak dapat 10A1 dalam SPM. almost everyday kami berjanji begitu dengan muka yang serius lagi bersungguh-sungguh. ingat tak nad? tapi bila result SPM keluar, masing2 pun lupa janji kita dulu2 tu. ni semua salah EST kan nad? ok itu valid untuk nad sahaja.

masa tingkatan 5, kami memang rapat gila. masa tingkatan 5 juga, kami berdua sangat dibenci oleh reban(nama lain bagi warden2 kami) oh kalau nak cerita tentang kisah unggul reban dan kami, it will be another long story. tapi banyak perkara yang kami tempuhi bersama2. to make it short, saya sangat bersyukur lagi beruntung mempunyai kawan seselebet dan secaring nad. time di sekolah dulu, bila saja saya down tertonggeng tak kesah la pasal pelajaran atau perangai reban yang annoying, dia mesti ada untuk menceriakan hari2 saya di sekolah. terima kasih nad!

and pada hari ini, iaitu 13 january 2009, nad akan menyambut hari jadinya yang ke-22, walaupun dia sebenarnya dilahirkan tidak cukup bulan. kan nad? happy birthday nad! walaupun kau jauh di mata, tapi kau tetap dekat di hati! :D bagus juga kita berjauhan, tak perlu lah aku carikan birthday present untuk kau hahahahahaa. love u bitch! and happy 22nd birthday once again! omg 22 is a big number! damn, we're growing too fast kotttt? hope u have a blast on ur buftday!

5 comments:

Perempuan cerdas said...

i love u. very.

yes ira, byk sgt memories ok. i had fun kot with u guys semua. igt lg pasal reban. diorg benci kita kot? haha

ye aku sedar aku selekeh pakai tudung buruk gila. oh kau pun! hahaha.

super duper love u.

N

Fa said...

tak. ira pakai tudung tak buruk. kau je nad. hahahahaha. happy birthday! cinta kamu2.

Ey3~Zha said...

u both look alike la.... maybe bcuz of dat jd sbf... haha..ble ungkit psl pkai tudung slekeh trigt lak time skola dulu2....mmg my tudung was d most slekeh kot.... senget benget... then ade stgh bdk lg la x blh blah...siap pkai cover folio yg transparent nk bntuk tudung.... haih.....btw, happy burfday gak....

IRA said...

nadd : reban benci amat dkt kite sbb diorang hodoh hahaha.

farah : hahahahah yeay aku pakai tudung tak buruk!!

aiza : awak! takpe, jgn give up, kite mesti berusaha bersungguh2 untuk nampak ayu bertudung! hahahahah pergh geli la pakai kaver plastic tu..nnti peluh berwap2..kan kan!

Mh said...

selebet?hahaha